/Meer

Heel kort:
Chief Reilen & Zeilen en Hoofdredacteur  | Schrijft als freelancer over technologie, internet en mensen

Minder kort:
Mede-eindverantwoordelijk voor en hoofdredacteur van Marketingfacts. Naast het redactiewerk schrijf ik over het snijvlak tussen technologie en marketing. Ik houd mij daarnaast bezig met dingen als de financiën van Marketingfacts, het aansturen van projecten en het Marketingfacts Jaarboek.

Als freelancer schrijf verhalen over technologie. Het liefst over technologie en de impact hiervan op mens en cultuur. Die verhalen variëren van nieuwsberichten en longreads tot interviews en commerciële verhalen.

Check bijvoorbeeld mijn inmiddels overleden dode bomen rubriek in de Havana zoals hier op blz.30, hier op blz. 30 en hier op blz. 22. Of hierhier en hier voor een aantal academische publicaties. Of dit linkje naar een 6-pagina’s tellend artikel over Jobs en de app-revolutie in de Folia. Of deze column voor DOTS Magazine over mensen, robots en creativiteit. Of Marketingfacts. Of TedXAmsterdam.

Voor vragen en informatie hierover mail [@] thomasvanmanen [.] nl of stuur een tweetje.

En verder
Geboren in 1986 te Utrecht. Op papier mag ik Ma. achter mijn naam zetten. Dat komt door mijn Master in Nieuwe Media & Digitale Cultuur aan de Universiteit Utrecht, waar ik in 2011 afstudeerde met een scriptie over de commodificering van het play-aspect van media. Hiermee kwam ik in de HOT100: een lijst met de meest ‘potentievolle‘ afstudeerders van dat jaar. Dat klinkt heel prestigieus, maar dat valt best mee. Voor die master deed ik een bachelor Media, Informatie en Communicatie aan de Hogeschool van Amsterdam.

Tot mei 2015 deed ik onderzoek naar en vertelde ik verhalen over technologie bij VINT, het VerkenningsInstituut Nieuwe Technologie en trendlab van Sogeti. Ik ben co-auteur van vier rapporten en een boek over big data, een onderzoek naar gamification, drie rapporten over het internet of things, een rapport over bitcoin en de blockchain en twee over disruptie. In mijn rol bij VINT werkte ik ook met klanten aan hun digitale transformatie op basis van nieuwe technologische mogelijkheden. Dit deed ik onder andere bij de Rabobank, ING, DSW, de NS en PostNL door middel van kortlopende trajecten, presentaties, workshops en hackathons.