/Meer

In te huren voor bijna alles, maar het liefst maak ik mooie verhalen. Als freelancer schrijf ik verhalen over technologie. Die verhalen variëren van nieuwsberichten en longreads tot interviews en commerciële verhalen.

Voor vragen en informatie hierover mail [@] thomasvanmanen [.] nl of stuur een tweetje.

TL;DR

Geboren in 1986 te Utrecht. Op papier mag ik Ma. achter mijn naam zetten, alleen dat doe ik nooit. Ik heb een Master in Nieuwe Media & Digitale Cultuur aan de Universiteit Utrecht, waar ik in 2011 afstudeerde met een scriptie over de commodificering van het play-aspect van media. Hiermee kwam ik in de HOT100: een lijst met de meest potentievolle afstudeerders van dat jaar. Dat klinkt heel prestigieus, maar dat valt best mee.

Tot februari van dit jaar was ik chief reilen & zeilen en hoofdredacteur van Marketingfacts. Ik stuurde de redactie aan en schreef zelf vooral over het snijvlak tussen technologie en marketing. Ik hield mij daarnaast bezig met de financiën van Marketingfacts, het aansturen van projecten, het Marketingfacts Jaarboek en all things digital: analytics, social, groei en online verdienmodellen.

Daarvoor was ik onderzoeksredacteur bij VINT, het VerkenningsInstituut Nieuwe Technologie van Sogeti. Daar deed ik onderzoek naar en vertelde ik verhalen over technologie en de impact op media, cultuur en business. Dat leverde vier rapporten en een boek over big data op, een onderzoek naar gamification, drie rapporten over het internet of things en twee rapporten over technologie, disruptie en design. Tussen het onderzoek door werkte ik met organisaties aan hun digitale ambities op basis van nieuwe technologische mogelijkheden. Dit deed ik onder andere bij de Rabobank, ING, DSW, de NS en PostNL door middel van kortlopende trajecten, presentaties, workshops en hackathons.